Marketingactiviteiten
Als leverancier bij SALO helpen we je om zichtbaar te zijn bij onze klanten. Denk aan een balieochtend om je producten te demonstreren, een artikel in ons magazine SAMEN of een plek in de actiekrant.


Actiekrant: gericht bereik binnen de installatiewereld
Vier keer per jaar brengen we onze actiekrant uit – zowel gedrukt als digitaal – steeds rond een actueel thema. De krant wordt goed gelezen en gewaardeerd door onze klanten, mede dankzij de scherpe aanbiedingen en relevante productinformatie.
Als leverancier kun je hierin zichtbaar zijn met een aanbieding of productvermelding. Daarnaast is het mogelijk om een inlage mee te sturen. Wij verzorgen graag de opmaak, maar het aanleveren en meesturen van een eigen leaflet is natuurlijk ook mogelijk.


SAMEN: verhalen die verbinden
SALO heeft een eigen magazine: SAMEN. Dit verschijnt drie keer per jaar, en in elke editie is een andere SALO-klant gastredacteur. Zij delen hun ervaring met SALO én de samenwerking met een leverancier. Ook die leverancier komt in het magazine uitgebreid aan het woord.
Een unieke kans om jouw bedrijf te presenteren aan onze leden en te laten zien hoe jullie bijdragen aan slimme oplossingen in de installatiebranche.


Narrowcasting
Bij onze balies in Alkmaar en Haarlem hebben we een aantal full-HD schermen hangen, hierop laten we onze leden diverse acties, mededelingen en ontwikkelingen zien. Als leverancier heb je de mogelijkheid om hierop een boodschap te delen met onze leden. Denk bijvoorbeeld aan de aankondiging van een balieochtend of het promoten van nieuwe producten.


Balieochtend
De hele dag is het een komen en gaan bij onze balies. We noemen het de balie maar we kunnen het ook wel een Experience Center noemen. Er is plaats om producten te presenteren, maar wat nog leuker is... is een demonstratie! Onze leveranciers kunnen daarom een balieochtend organiseren. Zo kunnen onze leden het product echt beleven. Uiteraard zorgen wij voor de promotie van deze ochtend.


Ledenactiviteiten
Afgelopen jaren organiseerden we fabrieksbezoeken, golftoernooien, een motortoertocht, een oldtimerrit en het jaarlijks terugkerend SALO MTB/evenement. Als leverancier kan je op deze dag in een ontspannen sfeer in contact komen met onze leden.


Huisbeurs: direct contact met de mensen die knopen doorhakken
Tijdens onze huisbeurs krijg je als leverancier de kans om rechtstreeks in contact te komen met SALO-klanten. De sfeer is gemoedelijk en laagdrempelig – natuurlijk met een hapje en een drankje – maar de beurs wordt serieus bezocht.
De animo is groot. Klanten komen doelgericht, willen jouw producten en verhaal leren kennen, en het zijn de mensen die knopen doorhakken. Ze zijn niet alleen op zoek naar nieuwe leveranciers, maar ook naar inspiratie én verbinding met collega’s uit het vak.


Mailactie: maximale aandacht, minimale ruis
We willen onze klanten niet overspoelen met e-mails. Daarom sturen we slechts één commerciële mail per week, gekoppeld aan onze digitale nieuwsbrief.
In die mail zit altijd één opvallende actie – scherp geprijsd en relevant. Denk aan een veelgebruikt artikel, een nieuw product in ons assortiment of iets dat past bij het seizoen.
Voor jou als leverancier is dit hét moment om een product extra onder de aandacht te brengen, precies op het juiste moment.


Nieuwsbrief
Onze digitale nieuwsbrief ontvangen onze leden één keer per week. Hiermee houden we onze leden op de hoogte van de ontwikkelingen binnen SALO. Bijvoorbeeld wanneer we een nieuwe leverancier hebben aangetrokken. Ook kunnen ontwikkelingen in de markt of in de maatschappij het onderwerp zijn. Heb je interesse in een plekje? Dan kunnen we dat altijd bespreken.


Social media: zichtbaar bij de juiste doelgroep
Facebook, LinkedIn en Instagram zijn niet meer weg te denken – ook voor SALO zijn het belangrijke kanalen om met klanten in contact te blijven.
Wil je als leverancier adverteren via onze socials? Dat kan! Via onze platforms bereik je direct een grote groep installateurs die bekend zijn met SALO en openstaan voor nieuwe producten en acties.


Zichtbaarheid op SALO.nl
Onze website trekt elke maand duizenden bezoekers – allemaal installateurs die actief met ons samenwerken. Na inloggen landen ze direct op de homepagina. Die gebruiken we voor aankondigingen, maar stellen we ook graag open voor onze leveranciers.
Als partner krijg je niet alleen zichtbaarheid op de homepage, maar ook een plek op onze leverancierspagina, inclusief jouw logo en een directe link naar je eigen website.